Follower saye ! Anda bile lagi ??

Kenangan berpuasa di tahun akhir :)

Pejam celik pejam celik esok dah last day kite berpuasa
untuk ramadhan tahun ni ... sedey rasenye :'(
Tak dapatlah nak jumpe Imam Muda dah time terawih . heheh . (camtu plak eh tqa , macamlah selama ni kau jumpe die kan )
Lepas ni muke masing2 takde la blur2 bile kene bangun awal awal awal pagi utk bersahur . betul tak ?? hehe .

Entry kali ni , aku rase mcm nak mengimbau kembali kenangan ketika bersahur , berpuasa , berbuka dan seterusnya berterawih di tahun akhir di KUIS . hee . Satu pengalaman yang cukup manis bagi aku kerana dapat buat semua tu dengan teman2 rapat . Especially dengan budak bilik aku , MIZA , ATI , SARA a.k.a kecik , dan KAK AI . BESTT !!

Secara kebetulan , FINAL EXAM jatuh plak time puasa tu . Mmg mencabar iman menduga kesabaran beta . Rutin seharian dulu mmg tak sah kalau tak study sampai pagi . Bajet nak tunggu SAHUR terus la sebab kalau nak tido awal or kate nak tido kejap ke COMFIRM tym sahur nnt , gile liat nak bangun . Tido mati katekan . Kalau ade gempa bumi sekalipon mmg tak akan sedar la . Tym sahur kitorang makan ape2 je yang ade , JANJI HALAL . Sesekali si kecik yang sangat rajin dan berhati mulia buatkan nasi goreng utk dijadikan santapan ketika bersahur .

inilah dia budak yang rajin tuu :)

Oh ye , sebelum tu lupe nak cite pasal ' DAPUR ' di bilik aku . Dapur bukan lah seperti dapur kita dirumah ye , tapi sudah memadai sekiranya dapat jugak menggoreng telur , membuat maggi sup , apetah lagi memasak tomyam !! Pergh cool gila Kak Ai masak tomyam satu kali tu sebagai juadah berbuka kitorang . Segala jenis barang ada , ko sebut je ; DAPUR GAS , PERIUK NASI ade 2 , BERAS , BAWANG , KICAP MASIN+ MANIS , TELUR dan macam2 lagi lah . Semua ada bai ..

Next nak cite pengalaman BERBUKA pulak . Berbuka ni ade 2 time . 1st , tym ade exam belah ptg , and 2nd , bila tym takda exam langsung . Antara 2 time ni , aku PALING suke yang 1st tu la of course sebab da alang2 ade kat exam hall kan . Exam hall tu plak dah tak jauh sangat kalau nak ke bazaar Ramadhan . hehe . Tapi laaaagiii best kalau dapat pegi bazaar dengan myvi ezzy . Takyah nak berpenat lelah berjalan kaki ke bazaar ramadhan :)

aku and kecik otw ke bazaar dengan bas KUIS .

Last sekali , TERAWIH timeeee !! Aku ada 1 cerita ketika buat solat terawih dimana aku dan ati ( miza ngan kecik aku tak sure ade sekali ke tak ) telah berebut stand fan ngan sorang makcik ni yang mane die ni outsider . Jahat gile kot kitorang time tu . Korang cube bayangkan eh , die letak stand fan tu betul2 kat belakang die . Nak sejuk sorang pon ade had la kan .. Dah tu aku ngan ati pon saje la buat2 alih stand fan tu kat arah kitorang plak ; just nak tengok ape reaksi die nanti sesudah solat . Kau tawu , MEMANG DIE ALIHKAN BALIK KIPAS TU KE ARAH DIE SEMULA !! wth . Dahla kipas2 siling kat bahagian solat perempuan tu banyak yang rosak , mmg panas berbahang laa wa cite same lu . Panas maybe sebab aku ni banyak dose kot . Makcik outsider tu pon panas gak , so kirenye die pon byk dose jugaklah kannn ? sengal jek . huahaha :P .

Tup tap tup tap .. sudah hampir setahun berlalu pengalaman semua tu . Mmg aku rindu sangatsangat nak berbalik pada tym tu . Alangkah indahnya .. cewwah .

SELAMAT HARI RAYA , AKU NAK DUIT RAYA
:)

5 comments:

ecah said...

klo ko rindu time 2 senang je tqa...ko blaja je la ktkuis hehehehe

zaren said...

haha..haah..

gi blaja sana balik..

ahz said...

a ah ko blaja je la sana. heheeh

and yes I was thereeeee !!! tah pape tah lupeee

kecik said...

aku ade gak time rebut2 kipas tu..haha
bangga dowhh ade gamba aku msak nasi..

Tqa Zack :) said...

miza : eh kau ade ke ????? siyes lupe dow . short term memory la babe ..

kecik : bangge yeee . bila nak belanje aku MCd ?? penat taw upload gambar ko kat belog aku . asik stuck je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...