Follower saye ! Anda bile lagi ??

alergic ??

lately ni kulit tangan aku selalu sangat naik ruam .
kegatalan die jangan ckplah .
nak dikire setiap masa saat jam wajib digaru .
Tapi , dengan sepenuh daya , aku berjaya control la jugak .
kalau takkkkk , confirm2 sekarang ni tangan aku bengkak2
akibat terlampau syiok sangan menggaru . haha .

Then , keesokkan harinye , ruam aku pon nmpk gaye cm tak reda2
so , aku pon pg ke klinik sambil ditemani abah .
Sampai kat klinik , part time doc plak tak sampai2 lagi .
ADEH , GATAL DAH NII !! So sambil menunggu , sambil menggarulah kan .

Bile doc tu dah sampai je , terus nurse tu panggil name aku ( maybe die nampak tahap kegatalan aku sudah serius ?? )
Time doc tu tgh check2 sume ( kaki , tangan ) .. abah bley plak tanye " Denggi ke doc ? "
pastu doc tu pon balas " Tak , ni kite name kan alergic hama . kulit adik ni sensitif .. "
ALERGIC HAMA ??? lah , habistu cemane kalau lepas ni nak berkemas rumah lagi ?
Aku ni dah la pantang tengok rumah bersepah sikit , mst kene asthma attack . hihi :P

SO , lepas ni kene lah kurang2kan aktiviti mengemas yee ..
Bibik da boleh berehat sekarang .. yeay !! haha :P

3 comments:

GRuNGe said...

Wah, kamu sungguh banyak masa terluang. Tapi rasa macam kamu jarang jer update blog kamu. Sila update selalu yea.

zulaikha said...

haha. akk pon asma and akk pon smpi sekrg ada je alegic hama ni. kalo akk, xboleh karpet3 and bulu kucing, kalo x, komfem tgn bengkak2.

Tqa Zack :) said...

hehehe . tuu laa kan kan
dulu umh kite penuh dengan karpet
pastu ayah kite tukar sume karpet dengan tikar buluh .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...