Follower saye ! Anda bile lagi ??

EWWW !!

Email yang telah diforwardkan oleh cousin ku , Juliey - thanks for the info. Nasib baik aku SEKALI je pernah sentuh shushi .

Ini akibat makan sushi & sashimi (ikan mentah, gurita mentah,udang mentah, dsb). Nama org ini Shota Fujiwara dari Gifuprefecture, Jepun, umur 80 thn, telah menderita sakit kepala yang luar biasa selama 3 tahun dan telah kehilangan kemampuan psikomotoric-nya sejak tahun itu. Setelah menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray, doktor yang merawatnye menemukan sarang ulat di bawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya .

ape lah yang kale itam-itam tu kan ? anda rase ? hee goli den .

ZOOM IN ( gaya mcm Pak Nil sebut dlm Mcm2 Aznil )

Jadi , BERHATI-HATILAH MEMAKAN SUSHI & SASHIMI !!!
Ulat seperti yg didapati pada kepala Shota Fujiwara adalah berasal dari parasit yg selalunye didapat pada tubuh ikan mentah baik ikan laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan dgn melalui proses pemasakan dgn panas yang tinggi (digoreng, dipanggang atau direbus mendidih atau dgn pembekuan -10 degC s/d -20 degC selama lebih dari 1 minggu) .

9 comments:

anisizatyA.J said...

ewwwwwwwwww..geli gilaaa...serious tanak makan sushi dahh..tskkkk

::amoimaniac:: said...

eeeuw.ala.erm.tp sye suke gile mkn.tp.tanak dah.eeyek.

Grunge said...

huhuh boleh seminggu jugak tak lalu makan nih. huhuh. Nice blog he:D

Tqa Zack said...

to :
anisizatyA.J : tayah makan pon takpe . tak rugi pun . makan nasik lagi bagus . heheh :P

amoi : ewwwwww tah tah ko penah makan takk ???? bek ko ingt balik moii . HAAA HAAA tak tawuu

Grunge : hye . thanks anywayyy . tuu la pasal . tengok ni terus loye tekak . EWW :(

ubey said...

hoa. haha. tatot ye usha~

Tqa Zack said...

tak sangke ko TATUT yeee . mcm comel gitu ckp TATUT . hee :P

Anonymous said...

eeeuuwwww..geli dowhh..
ko kna cte ngan kak ai ni..

Z[A]KY said...

nsib bek dia bedah cpt..mne tau lmbt skit nnti ada lalat kuar dr telinga...hehehehe..

Tqa Zack said...

kecik rasenye : haaa bagitawu cepat ! heeeee kak ai kene lebih berhati-hati lah lepas ni .. sok luse kuar ulat . aku tak tawu ... :D

Zaky : aku dpt bygkan mcmmane rupe ulat tu kuar thru telinge . eiii mst cm berderau2 sume kuar kan . EWWW :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...